Marketing - 4 lipca 2019

Sprawdź ile kosztuje SEO dla e-commerce

SEO czyli Search Engine Optimization jest zestawem technik optymalizacyjnych mających na celu zwiększenie widoczności strony w wyszukiwarce. W dobie powszechnego dostępnego internetu, ludzie na całym świecie do wyszukiwarki kierują kilka miliardów zapytań każdego dnia. Metoda ta sprawdza się wyjątkowo dobrze ze względu na intencję użytkownika – bo w przeciwieństwie do tradycyjnych reklam, wyniki wyszukiwania nie narzucają się – to użytkownik decyduje o tym w co kliknie. Co znajdziemy w przeciętnym pakiecie SEO dla e-commerce i ile faktycznie musimy zainwestować, aby dostrzec znaczące efekty?

Co wchodzi w przeciętny pakiet usług SEO dla e-commerce?

Podstawowym założeniem stron internetowych jest publikacja treści i informowanie przeglądających w temacie poszczególnych zagadnień. Obecnie większość ruchu w internecie pochodzi z wyszukiwarek – jest to tzw. ruch organiczny i stanowi on ponad 50% wszystkich odwiedzin istniejąccyh witryn. Pozyskiwanie klientów w ten sposób od lat jest niezmiennie efektywne – na naszą stronę trafiają wyłącznie osoby zainteresowane treścią lub produktem powiązanym z wyszukanym słowem kluczowym. Stąd określenie ruchu organicznego – wszystko dzieje się naturalnie i wynika z czystej intencji poszukujących.

Aby SEO było skuteczne, osoby odpowiedzialne za ten proces muszą wziąć pod uwagę mnóstwo (nawet kilkaset) zróżnicowanych czynników. W zakres usług świadczonych przez pozycjonerów wchodzi dbanie o doświadczenia użytkownika (UX), analityka internetowa i linkbuilding. Nie ma jednej prawidłowej definicji SEO – przez nieustannie ulepszane algorytmy, zasady się zmieniają, a wyszukiwarka narzuca przymus stosowania się do nowych zaleceń – te często są niejasne. Specjaliści są w stanie określić, co będzie skuteczne przez wykonywanie testów i ich analizę.

SEO dla e-commerce dla przeciętnej osoby bez doświadczenia w wyżej wymienionych dziedzinach będzie wydawać się bardzo skomplikowane. Ze względu na wielkość sklepu, ten często będzie wymagał zatrudnienia kilkunastu osób odpowiedzialnych za wykonywanie poszczególnych zadań. Dzisiaj, w przeciętny pakiet pozycjonowania e-sklepu wchodzi:

– research i dobór słów kluczowych,
– ustalenie jasnej i przejrzystej nawigacji dla klientów,
– wdrożenie narzędzi do analityki,
– opracowanie lejków sprzedażowych,
– utworzenie i optymalizacja opisów, tytułów i danych o produktach,
– napisanie kilkudziesięciu artykułów do kompendium wiedzy, bloga, faq bądź informacji dostępnych w odrębnej sekcji serwisu,
– dostosowanie witryny do wyświetlania i sprawnej obsługi na urządzeniach mobilnych i niestanardową rozdzielczością np. 4K,
– utworzenie znaczników schema i wdrożenie mikrodancyh dla poszczególnych produktów,
– poprawę struktury adresów URL,
– utworzenie przekierowań z nieistniejących stron, aby zredukować liczbę błędów 404,
– opracowanie i wdrożenie wzajemnego linkowania wewnętrznego.

Są to niezbędne czynności, jakie trzeba wykonać przed przystąpieniem do bardziej zaawansowanych metod takich jak linkbuilding, content marketing i outreach.

Jakie są koszty wykonania usługi?

Ponieważ SEO jest procesem długotrwałym i wieloetapowym, musimy liczyć się z regularnymi wydatkami. Najczęściej agencje zajmujące się pozycjonowaniem będą w stanie zaoferować nam zniżkę przy zakupie większych pakietów. Sama usługa po wstępnej zapłacie, najprawdopodobniej będzie świadczona na zasadzie abonamentu. Trzeba pamiętać, że do wykonania skutecznego SEO, niezbędne są strony zewnętrzne (tzw. zaplecza lub z angielskiego PBN), które będą linkowały do poszczególnych podstron, wzajemnie pomiędzy sobą lub do zakupionych artykułów sponsorowanych.

W zależności od wielkości sklepu, za optymalizację czynników on-site i całej witryny, na samym początku będziemy musieli zapłacić kilka tysięcy złotych. Po tym czasie w oparciu o warunki podpisanej umowy, za wykonywanie cyklicznych działań (budowanie kolejnych linków, pisanie artykułów, dodawanie nowych produktów) i dbanie o stabilność sklepu, z reguły będziemy płacić pewną część początkowo zapłaconej sumy.

Jeśli nasz sklep obejmuje kilka tysięcy produktów, koszt działań może sięgnąć nawet kilkuset tysięcy złotych w skali roku. Mniejsze sklepy pod średnio nasyconymi konkurencją słowami kluczowymi da się wypozycjonować w przeciągu kilku miesięcy za koszt klkuset złotych miesięcznie. Żadna poświęcona na SEO złotówka nie jest marnowana – każdy nowy link, artykuł sponsorowany przyczynia się do wzrostu świadomości o naszej marce i polepszeniu widoczności w wynikach wyszukiwania.

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Copyright 2019 | Theme By WPHobby. Proudly powered by WordPress